Haber

Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan müjde: Ankara-Sivas YHT Hattı Mayıs ayı sonuna kadar ücretsiz

ensonhaber.com

Türkiye dev bir eser daha kazandı…

Türkiye genelinde devam eden ulaşım çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor.

Binlerce vatandaşın seyahat standartlarını yükselten Yüksek Hızlı Tren (YHT), ulaşım ve konfor açısından sıklıkla tercih ediliyor.

Artan talep doğrultusunda yeni hızlı tren hatları da hizmete açılıyor.

hizmete sokmak

Yurt genelinde hızlı tren ağının genişletilmesi ve bağlantı noktalarının artırılması amacıyla üretimine başlanan Ankara-Sivas YHT Hattı bugün hizmete girdi.

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren’in bugün ilk seferine Genel Başkan Yardımcısı Fuat Oktay, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Binali Yıldırım, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, BBP Genel Başkanı Mustafa Destici ve Refah Partisi Genel Başkanı Fatih Erbakan da katıldı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan o haberi paylaştı

Rahatsızlığı nedeniyle açılış törenine katılamayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, haberi sosyal medya hesabından vatandaşlara duyurdu.

Mayıs sonuna kadar ücretsiz

Cumhurbaşkanı Erdoğan, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, Ankara-Sivas YHT Sınırının Mayıs ayı sonuna kadar ücretsiz olacağını duyurdu.

“Milletimize hayırlı olsun”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Twitter hesabından yaptığı açıklamada şunları söyledi:

Ankara – Kırıkkale – Yozgat – Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattımız Mayıs ayı sonuna kadar ücretsizdir. Milletimize hayırlı olsun.

8 istasyon var

405 kilometrelik hat üzerinde Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas olmak üzere 8 istasyon bulunuyor.

Hattın Ankara-Sivas kesimi arasındaki mesafe 603 kilometreden 405 kilometreye düştü.

12 saat olan tren yolculuğu süresi 2 saate, Ankara-Yozgat kesiminde 1 saate indi.

En uzun demiryolu viyadüğü

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı üzerinde 66 kilometre uzunluğunda 49 adet tünel ve 27 kilometre uzunluğunda 49 adet viyadük bulunmaktadır.

Projenin en uzun tüneli 5 bin 125 metre ile Akdağmadeni’nde, en uzun demiryolu viyadüğü ise 2 bin 220 metre ile Çerikli-Kırıkkale’de inşa edildi.

Hızlı tren hattında ilk yerli ray kullanıldı

Türkiye’nin en yüksek ayağına sahip demiryolu viyadüğü 89 metre yüksekliğiyle Elmadağ’da inşa edildi. Hızlı tren hattında ilk kez yerli raylı sistem kullanıldı.

İlk balastsız yol yani beton yol 138 kilometrelik beton yol ve tünellerde hayata geçirildi.

Ayrıca proje kapsamında Sivas’ta yerli ve milli buz önleme ve buz çözme tesisleri yapıldı.

babadagajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu