BİM’in üçüncü çeyrek karı beklentilerin üzerinde
BURCU KIRATLI/BLOOMBERG HT ARAŞTIRMA ANALİSTİ
BİM’in 2023 dokuz aylık net kârı 8,04 milyar TL oldu. Şirketin 2022 yılının tamamında net kârı 8,16 milyar TL olurken, 2022 net kârının 821 milyon TL’si ertelenmiş vergi gelirlerinden oluştu. 2022 yılının tamamında net kar marjı ise yüzde 5,5 oldu.
Kar marjlarında çeyrek bazında iyileşme görüldü. Bim’in üçüncü çeyrekte faiz ve vergi öncesi karı (FAVÖK) 5,5 milyar TL olan piyasa beklentisinin üzerinde 6,67 milyar TL, cirosu ise 73,6 milyar TL olan beklentinin biraz üzerinde 74,4 milyar TL oldu. . Üçüncü çeyrekte FAVÖK marjı; Dokuz aylık dönemde yüzde 9’a yükseldi ve yüzde 7,7 oldu. Yılın ilk 6 döneminde bu rakam yüzde 5’ti.
Şirketin satışları son çeyrekte yıllık yüzde 81 artarken, son çeyrek satışları 74,4 milyar TL’ye ulaştı. Şirketin dokuz aylık toplam cirosu 183,6 milyar TL’ye ulaştı. Satışlar geçen yılın dokuz aylık dönemine göre yüzde 79 arttı. Geçen yılın aynı çeyreğinde toplam satışlar 41,1 milyar TL, bir önceki çeyrekte ise 57,8 milyar TL olarak gerçekleşmişti. Satışların yüzde 88,8’i BİM Türkiye’den gelirken, yüzde 5,6’sı Dosya, yüzde 4,7’si BİM Fas ve yüzde 0,9’u BİM Mısır’dan geldi.
BİM bu çeyrekte 15,5 milyar TL brüt kâr elde ederken, brüt kârını çeyreklik ve yıllık bazda artırdı. Bu çeyrekte brüt kar marjı çeyrek bazında yüzde 18,5’ten yüzde 20,9’a yükseldi.
Mağaza büyümesi yüzde 7 oldu
Yüksek enflasyon ortamında tüketicilerin daha ucuz ürünlere yönelmesiyle BİM’in cirosu artmaya devam ederken, trafik verilerinde de iyileşme görülüyor.
BİM toplam 12 bin 46 mağazayla faaliyet gösterirken, üçüncü çeyrekte Türkiye’deki mağaza açılış sayısı 210, yurt dışı dahil mağaza açılış sayısı ise 228 oldu. BİM’in mağaza büyümesi yıllık bazda yüzde 7 arttı bu çeyrek.
Ürün kategorisine göre Private Label ürünlerin payı yüzde 60,9 oldu. Markalı ürünlerin payı ise yüzde 29,9 oldu. Benzer şekilde mağaza satışlarındaki büyüme de üçüncü çeyrekte yıllık bazda yüzde 65,5 arttı. Şirketin bu çeyreğinde; Günlük birebir mağaza satış adedi 70 bin 253 TL, sepet hacmi ise 117 bin 450 TL oldu.
BİM’in bisküvi ve çikolata üretim tesisi yatırımları devam ederken, şirketin üçüncü çeyrekte 2,2 milyar TL yatırım harcaması yaptığı görüldü. Üçüncü çeyrekte yatırımların satışlara oranı son çeyrekteki yüzde 3,5 seviyesinden yüzde 3’e geriledi. Yılın dokuz ayında toplam yatırım harcaması bedeli 5,9 milyar TL oldu.
Güçlü nakit üretimi
İkinci çeyrekte 3 milyar 981 milyon TL olan nakit pozisyonu, yatırım harcamaları, diğer yatırım faaliyetleri ve kiralama yükümlülükleriyle birlikte bu çeyrekte 3 milyar 261 milyonu nakit, 7 milyar 75 milyonu nakit olmak üzere 10 milyar 335 milyon TL’ye yükseldi. milyon kısa vadeli finansal varlık.
2023 beklentilerinde revizyon
Şirket, 2023 yılına ilişkin beklentilerini de revize etti. Satış hedefi ise daha önce belirlenen yüzde 75 (artı-eksi yüzde 5) hedefinden yaklaşık yüzde 80 büyüme hedefine doğru revize edildi. FAVÖK marjı ise yüzde 7-7,50 olan hedeften yüzde 7,5-8’e revize edildi. Yatırımların satışlara oranı yüzde 3,5’ten yüzde 3,2’ye revize edildi.